Zisk po zdanení klesol o 12 % na necelých 6,3 miliardy eur, najmä v
dôsledku komoditných zaisťovacích transakcií, oznámil v utorok Jürgen
Rittersberger, finančný riaditeľ spoločnosti. Vyhliadky na súčasný rok
sú pochmúrne. Audi očakáva pokles tržieb z vlaňajších 69,9 miliardy eur
na 63 miliárd až 68 miliárd eur.
"Rok 2024 bude ešte náročnejší ako rok 2023, rok 2024 bude pre Audi rokom prechodu,"
povedal Rittersberger. Uvedenie modelov Audi Q6 e-tron, A6 e-tron a A5
na trh povedie k vyšším nákladom a bude mať dočasný negatívny vplyv na
predaj, dodal.
Výkonný riaditeľ Gernot Döllner uviedol, že automobilka v zásade
zotrváva pri časovom pláne postupného vyraďovania spaľovacích motorov,
chce si ale ponechať určitú mieru flexibility s ohľadom na želania
zákazníkov. Budúcnosť automobilov je elektrická, čo znamená, že Audi
predstaví svoj posledný nový spaľovací model v roku 2026 a spaľovací
motor chce postupne vyradiť do roku 2033, uzavrel Döllner.